Eerste nacht Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van David Bolt - WaarBenJij.nu Eerste nacht Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van David Bolt - WaarBenJij.nu

Eerste nacht Bangkok

Door: ik, obviously

Blijf op de hoogte en volg David

02 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Eerste avondje Bangkok...

We kwamen aan rond een uur of 12 - half 1, na een iets te chille reis hierheen. Etihad vliegtuig had gewoon stopcontact en iphone oplader in elke stoel dus dat was helemaal chill, zaten ook nog met z'n drieën naast elkaar, min of meer, de hele reis. Heel erg chill allemaal. Na 6 uurtjes tukken in de plane even Abu Dhabi Airport onveilig gemaakt, half 8 's ochtends bier met Burger King (wat wil een mens nog meer).

Maar goed, de eerste avond (nacht eigenlijk..) we kwamen dus aan rond een uur of 12, rond 1 uur zijn we even een cafeetje op gaan zoeken. Leuk tentje gevonden en daar wat biertjes gedronken. Eerste contact zoeken met mensen is toch iets minder makkelijk dan gedacht als je gewoon in zo'n cafe zit. Maar na een tijdje kwamen er drie dames naar ons toe die overduidelijk iets te diep in het glaasje hadden gekeken die avond. Na een korte introductie, veel verder dan namen en waar we vandaan kwamen is t niet gekomen hebben we besloten met hun mee te gaan naar een of andere club genaamd Shockes. Was een leuke tent, maar eigenlijk alleen als je kneiterlam was dus dat was misschien niet de beste plek om naar toe te gaan, we waren immers niet op het niveau van de desbetreffende dames. We hebben nog even met hun staan djenzen op t podium maar daarna wilde we weer terug nar de leuke buurt waar we in t hostel zitten. We hielden een taxi aan en dat was duidelijk een beginner, hij had geen flauw idee waar hij heen ging en vanwege de demonstraties en rellen enzo was er nogal wat afgezet. Toen ie op een gegeven moment werd tegengehouden door een agent schoot ie al helemaal in de stress, wij daardoor natuurlijk ook. Geen idee waar we waren en met een debiele thai die geen woord engels sprak. Uitleg waarom we stopte was: " Khao San Road BOOM!" natuurlijk zijn we niet achterlijk genoeg om te denken dat de hele boel opgeblazen was maar een geruststellende mededeling kon je het niet noemen. Na een beetje aandringen vervolgde onze rit tot de beste man toch echt geen idee meer had wat hij aan het doen was en maar zei: "No no no, khao san no" waarop wij antwoorde: "okay close to Khao San then?" antwoord: " No no no....". Goed, wij uitgestapt in the middle of nowhere, geen enkel idee waar we waren maar gelukkig had de volgende taxichauffeur iets meer ballen en bracht ons naar t hotel. Daar toen om de hoek nog even wat biertjes gedronken en loempia's gegeten. Kortom, Bangkok heeft wel weer bewezen hoe snel je hier in een situatie terecht komt waar Einstein nog geen uitweg op zou weten. Oke misschien overdrijf ik, maar het was wel spannend. Binnenkort weer een nieuwe update!

• 02 Februari 2014 - 07:56

David Frankenhuis:

Veel plezier & take care, Bolt!