Laatste dagen Bangkok en begin Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van David Bolt - WaarBenJij.nu Laatste dagen Bangkok en begin Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van David Bolt - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Bangkok en begin Koh Tao

Door: ik, obviously

Blijf op de hoogte en volg David

09 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hello iedereen. Het is een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, ik weet het, maar we hebben hier te veel fun om er langer dan 10 minuten mee te stoppen. Zo veel fun heeft natuurlijk ook zijn nadelen en een daarvan is dat iedereen inmiddels voor pampus op het strand ligt, dus dacht ik, ik ga maar weer eens wat schrijven.
Tweede avond Bangkok was heel erg leuk. We hebben eerst wat gedronken in een bar in Rambuttri Street, My Darling. Daar zijn we toen een Engelse guy tegen gekomen die met nog een hele groep was. Een meisje en een jongen uit Noorwegen, een Thai, een Argentijns meisje en dat was het ongeveer wel (het is alweer even geleden). We hebben met hun nog wat buckets gedronken en gingen toen naar een club aan Kao San Road, daar was het wel leuk alleen kostte drank nogal veel dus besloten ik en die hele groep van hun dat we ergens nog wat zouden halen in de supermarkt en in hun hotel te gaan chillen. Daar was het echt ongelooflijk saai dus ben ik gelijk weer weg gegaan. De taxi rit waren 10 van de leukste minuten uit m’n leven. Ik zal misschien nog een filmpje uploaden van m’n monoloog dat ik heb gehouden tijdens de rit. Eenmaal aangekomen in de buurt van het hotel zag ik dat Bram en Arthur een beetje werden aangesproken door wat hoeren. Ik dacht, ik maak een leuke grap en kom aanlopen met de opener “So me and him are going to towerbridge you right?”. Dat kon de hoer alleen niet echt waarderen en gaf Arthur een goeie slap in z’n gezicht haha. Daarna zijn we nog even naar Macdonalds gegaan en we zijn daar twee Duitse stewardessen tegen gekomen. Eentje was heel leuk en heb ik nog wel even contact mee gehad, we gaan met ze chillen op Koh Phangang tijdens de full moon party. Op een of andere bizarre manier ben ik Bram en Arthur nog kwijt geraakt en heb ik nog een uur ofzo met een groep Duitsers gechillt, was heel gezellig maar inmiddels wel zo’n half 7 ’s ochtends dus tijd voor bed.
Laatste dagen in Bangkok waren een stuk minder wild dan deze avond maar desalniettemin heel erg leuk. We hebben nog een avondje met Lieve en Bebe gechillt, die waren net die dag aangekomen en we hebben hun een beetje rondgeleid daarzo. ’s Avonds toch ook nog best wat gezopen met hun nu ik er aan terug denk haha. Maar goed, die dagen kwamen neer op rondslenteren door de buurt waar we zitten. Voornamelijk heel veel bij een tentje bij ons in de straat gezeten en maar een beetje aankloten de hele dag.
Na 4 dagen in Bangkok door te brengen zijn we met de bus naar Koh Tao gegaan. De reis was, om het maar even netjes uit te drukken, kut. 10 uur lang rijden met één tussenstopje van 10 minuten. Gelukkig wel nog een tijdje kunnen slapen maar comfortabel was het niet, al helemaal niet omdat er twee smerige doorgewinterde backpackers voor me zaten met dreadlocks en een geur om ze heen alsof ze net een volledige vuilnisbelt hebben doorgeploegd op zoek naar wat te eten. Om het af te maken hadden ze eten wat letterlijk niets verschilde van hondenvoer en had ik na een tijdje het idee dat ik in een soort leger des heils meets dierenambulance zat. Maargoed, weer genoeg geklaagd, het hoort er allemaal bij, zullen we maar zeggen. Na de 10 uur rijden werden we ergens in de middle of nowhere gedropt zonder begeleider of iets en was het maar zien wat er gebeurde. Gelukkig kwam na een uur of anderhalf een busje ons halen. Vervolgens nog tot 7 uur ’s ochtends moeten wachten op de boot maar we hadden kaarten en bier dus dat redde we wel. De boot was ingesteld op mensen zonder benen ofzo dus je kon totaal niet chill zitten, maar ben toch nog in slaap gekomen en werd eigenlijk pas wakker toen het eiland in zicht was.
We waren er rond een uur of 10 ’s ochtends en zijn toen gelijk naar het resort gebracht. Arthur doet hier een duikcursus dus we konden voor een zacht prijsje in het resort verblijven met hem. Het is hier letterlijk een paradijs, veel foto’s zullen volgen. We zijn de eerste dag gewoon in de buurt van t resort gebleven en hebben hier gezwommen en op het strand gelegen. ’s Avonds lekker gegeten en Bram en ik zijn daarna nog uit gegaan. Het uitgaan is hier heel anders dan in Bangkok, alhoewel er zeker niet minder gezopen wordt. Uiteindelijk hebben we gewoon aan een random groepje mensen gevraagd of we ze konden joinen en dat vonden ze prima. We zaten daar met een Ier, een Zweeds stel, een Amerikaans stel die net sinds vanmiddag verloofd waren! En nog een meisje waarvan ik geen idee heb waar ze vandaan komt. Het was met hun echt heel erg gezellig en we hadden gewoon een superfun time op het strand. Na een tijdje wilden we wel wat anders gaan doen en zijn Bram, Michael, Ruby (dat Zweedse stel) en ik naar de Castleparty gegaan. Een of anders feest op een soort groot open terras met meerdere lagen. Met die Zweden was er echt een soort klik, we hebben bijvoorbeeld in de taxi erheen 10 minuten lang straight gelachen om elkaar en er was gewoon geen een moment van verveling of iets. Toen we in de club waren dacht Bram, laat ik David eens aan een meisje koppelen. Dat meisje bleek uit Alkmaar te komen en we hebben toen nog even staan kletsen, nadeel was alleen wel dat ik daardoor Bram, Michael en Ruby kwijt was geraakt. Maar goed, ik dacht dat ze wel weg zouden zijn en dus nam ik de taxi naar huis. Dat bleek gewoon achterop een scooter te moeten maar dat had uiteindelijk ook wel wat.
Tweede dag kwamen we erachter dat Rosa, Anne, Lucy en Zowi ook op het eiland waren en hebben we eigenlijk de hele dag met hun bij een strandtent gezeten. ’s Avonds stevig op een zuipen gezet bij diezelfde tent en daar komt het eigenlijk wel een beetje op neer. Ohja, we hebben ook nog met hun gegeten bij een restaurant waar al het Thaise eten de helft van de prijs was. Lucy en ik hebben een portie chickenwings, chicken cashew met rijst en een sweet and sour chicken gedeeld. Toen dus weer terug naar die strandtent waar het feestje al aardig bezig was. Het was eigenlijk een beetje net als die eerste avond maar dan met mensen die we al kende, en nog een paar die we daar hadden ontmoet. Maargoed, ik ga niet al te veel meer hierover vertellen anders wordt het too much. De derde dag hier hebben we ’s ochtends weer bij die ene strandtent gezeten en daar lekker een laat ontbijt gegeten. We hadden de dag ervoor bedacht dat het misschien wel leuk was om te gaan vissen dus zijn we naar het dorpje naast Sairee Beach gelopen waar wij allemaal zitten. Daar een hengeltje gekocht en een leuk plekje opgezocht. Helaas was er niemand met ook maar in de verste verte een beetje verstand van vissen en hengels enzo en hadden we ook niet echt de beste gear dus het is helaas uitgelopen op een visloze vistocht, wel heel gezellig. We hebben ’s Avonds weer samen gegeten maar iedereen was nogal moe dus zijn we rond een uur of half 11 naar het hotel gegaan. Vanochtend voelde ik me echt kut dus lig nu nog steeds in bed te hangen. Maarja anders hadden jullie dit ook niet kunnen lezen.

Nu heb ik één ding expres voor het laatst bewaard en dat is de zonsondergang hier. Dat is oprecht een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien. Het water hier in de baai is heel rustig dus als de zon onder gaat kleurt het volledig goud/roze/rood en alle bootjes maken het plaatje perfect af. Ook is de lucht heel erg mooi als de zon eenmaal onder is. Het geeft echt een sfeer waarin je je onmogelijk ook maar een heel klein beetje kut kan voelen. Niet vaak gehad dat ik een oprechte lach op m’n gezicht kreeg van een beeld dat er voor me lag. Sowieso is dit eiland echt ongelooflijk mooi. De stranden zijn niet heel breed maar er zitten allemaal hele leuke tentjes aan en als je daar eenmaal voorbij bent begint er een soort jungle met bergen en heuvels enzo, echt heel erg vet allemaal.